lördag 27 februari 2010

Visningen.

I torsdags var det visning på grannens hus. Och givetvis var jag bara tvungen att gå och titta hur det såg ut. Fy vad gräsligt skitigt det var där. Stora brännmärken efter ciggaretter, på toan var det gula fläckar på toasitsen, i ett av sovrummet låg det skitiga kalsonger, på spisen var det flytande skit som antingen var öl, kaffe eller annat, tomma och halvfulla ölburkar överallt. Rent av äckligt. Det låg stolar och bord huller om buller. Skitigare hem får man nog leta efter. Men det var mycke folk som var och tittade, många hantverkare, men även barnfamiljer. En och annan granne var oxå och tittade så jag vet inte den enda som var nyfiken :) Hoppas dom får sålt det och att dom måste vara ute från huset i mars. Synd att det är vattenskada och mögel i huset. Det var många som sa att det är konstigt att huset inte har brunnit ner. Och när man såg brännmärken så är det inte så konstigt att folk tycker det. Usch säger jag bara.
I igår var det upprop på svenska lektionen. Kändes jobbigt att kliva upp. Barnen var lediga den dagen. Men det var bara att bita ihop. På den lektionen var vi hela 3 stycken. En hade anmält sig sjuk, så vi blir väl 4 stycken, helt lagom grupp tycker jag. När jag var klar där for jag hem och hämtade barnen så for vi till bibloteket inne i stan och lånade en bok, barnen hittade inget som dom ville läsa. Men jag ska läsa en roman och det är lika bra att sätta igång. Började läsa på en gång, och tror ni inte att jag somnade. Hur ska jag klara av att läsa boken som är över 300 sidor utan att somna hela tiden. Spelar ingen roll hur bra eller spännande böckerna är, jag somnar ändå. Men jag har nästa och då nästa vecka på mig så nog ska jag väl ändå hinna att läsa ut den. Längtar nu tills alla böcker kommer så jag kan börja plugga på allvar nu. Ska egentligen börja denna vecka. Så jag har mycket att hinna igen om jag säger så. Böckerna har inte kommit än, så jag hoppas att dom kommer på måndag. Börjar få lite panik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar