torsdag 6 augusti 2009

Läkarbesök på kvällen.

Idag skulle jag som sagt till läkaren i Sunderbysjukhus kl 19,30. Jag sa till Mange att jag hade ett läkarbesök idag (om min snarkning) när han kom hem från jobbet. Efter middagen gick jag och la mig på soffan, och som vanligt jag somnade.... hör när Mange frågar när jag skulle till läkaren, då var kl 19,15 och 19,30 skulle jag vara där. Jag lovar er att jag flög upp som en raket från soffan och for runt här som en yrvaken höna.
Men jag hann i alla fall i tid. Såg helt nyvaken ut, men vad kunde jag göra åt det? Ingeting. Fyyy vad läkaren surrade, hon pratade hela tiden och jag satt och frunderade hur jag skulle komma ihåg allt hon rabblade upp. När hon hade surrat klart så frågade hon mig vad jag har förväntat mig, givetvis en förändring åt mitt snarkande och andningsuppehåll och att jag vill kunna sova i samma rum som Mange.
Hur som helst, så har jag inte gravt sömnapné, vilket är positivt sa hon. Andningsuppehåll har jag, under den natten jag gjorde registreringen hade jag 18 st tror jag hon sa, men att jag däremot snarkar. Skulle jag har gravt sömnapné så har man andningsuppehåll hela nätterna, vilket jag inte har. Hon kollade mig även i halsen, och den är lite trång men har inte så stora halsmandlar, det kan oxå vara ett tecken att jag snarkar.
Hon kunde inte säga att den här metoden kommer att hjälpa mig, utan man måste prova sig fram på olika saker, det hon pratade om var bettskena och den andra var en apparat med en mask man ska ha på sig när man sover, den ger som ett tryck så halsen inte far ihop. Den ska jag få prova i första hand. Hon skulle sätta upp mig på en väntelista. Kommer eventuellt få vänta i 3 månader för att få prova den, all denna väntan. Då kommer jag få låna den i 1 månad sen kommer man ha en utredning om det var nåt för mig att ha eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar