måndag 24 augusti 2009

Söndagen

Ja man måste nog erkänna att man inte är någon ungdom längre. Jag var inte bakis men otroligt trött och slut i kroppen. Mange var oxå pigg. Han tog det lugnt igår, vilket var bra. Eftersom jag skulle köra bil idag så kunde jag inte dricka hur mycket som helst. När jag klev upp var det full rulle med Elliot och David, vilka busfrön dom är och så söta och goa killar.
Jag och Linda gick ut och gick en stund, vilket var otroligt skönt. Ut med dåliga in med det bra! Efter promenaden gjorde vi en sen lunch. Sen var det dags att börja fara hemåt. Naturligtvis var Linda tvungen att köra hem en av barnen, Rebecca ville åka i hennes bil, så det fick bli så. Vi rymdes inte alla i våran bil. Tusen tack Linda för att du körde hem Rebecca.
Det hade gått bra för Emelie att vara med Kungen, hon hade väl inte sovit så jättebra, stackaren. Men hon hade varit sååå duktig. Vikt ihop ren tvätt, städat till i barnens rum, rengjort handfaten och sånt i toan osv. Så ännu en gång, TACK gumman.
Vi hann nog inte ta in allt från bilen förrän Linus och Rebecca vill montera ihop hyllorna jag hade köpt till dom. Jag hade väl inte så där jättestor lust. Jag hade velat lega på soffan. Men nej inte det.... det var bara att sätta igång. Linus är så duktigt, han skruvade ihop sina hyllor själv. Jag hjälpte Rebecca med hennes hyllor.
Sen var det dags för dusch för alla och sängen kallade. Skolan börjar ju imorgon. Rebecca längtade så mycket. Det kan man inte påstå att Linus gjorde ;-)
På kvällen fick vi ett intressant telefonsamtal från en som arbetar med scouter. I maj sålde Rebecca majblommor för sin scoutkår och alla scoutkårer i hela Sverige tävlar mot varandra och den som vinner får fara ner till Stockholm under en dag och fara till Slottet och få ett diplom av Drottning Silvia. Och nu vann Rebeccas scoutkår, så den 8 september ska dom som har sålt majblommor flyga ner till Stockholm och få ett diplom av Drottningen. Sen ska dom även äta middag på en restaurang i Gamla Stan. Inte helt dumt! Rebecca blev sååå glad att hon började gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar