måndag 24 augusti 2009

Lördagen

Oj vilken underbar dag vi har haft.
Halv 10 ungefär kom Emelie till oss, hon såg hur trött ut som helst. Hon brukar sova bort hela dagen så det var nog lite jobbigt för henne att kliva upp så tidigt.
Vid 10 tiden for vi mot Råneå för att umgås med vänner. Väl där så for jag, Linda och Rebecca vidare mot Ikea i Haparanda. När vi var framme så var det massor med folk, men vi hittade en parkering rätt nära ingången ialla fall, vilket var bra. Där shoppade vi för fullt och trivdes som fisken i vattnet. Dom hade allt jag ville ha utom pastainsatsen till grytorna jag köpte, eller jag hittade dom inte. Linda hittade nog oxå allt hon ville ha, det var väl nån sak som inte fanns. Sen var det ju det stora problemet att få in alla saker i bilen. Men jag hade ju en plan, och den gick perfekt. Så vi fick med allt och vi satt rätt bra oxå, behövde inte sitta som ett Z. Vi var även tvungen att gå till Candy Land, och herre gud vad godis dom hade. Vi handlade 3 kg godis tillsammans + lite annat smått och gott. Hemresan gick bra. Rebecca somnade, vilket inte gjorde någonting.
När vi kom fram till Johan och Linda så var det full rulle. Bilder och sånt kommer sen, orkar inte nu.
Vi åt och drack och åt igen hela kvällen och natten. Vi ville inte riktigt gå och lägga oss för då tar ju det roliga slut och det ville vi inte.
Linus och Rebecca fick sova i deras husvagn, vilket uppskattades mycket.
Väl på natten eller mer på morgonsidan när vi kom i sängs så tog det inte länge innan Mange började snarka och jag kunde inte somna. Jag räknade får och försökte göra allt för att somna men det gick inte. Jag skulle ha gått och lagt mig i husvagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar