onsdag 19 augusti 2009

Vinbär

På jobbet var det som vanligt, inget nytt eller nåt sånt.... Har ju tystnadsplikt kan inte berätta så jättemycket om vad jag gör där.
När jag kom hem gjorde jag gröt till mig och Linus till lunch. Han hade inte fått i sig nån frukost och då tyckte jag att det passade bra med gröt. Han hade varit ute och börjat plocka lite vinbär som vi gör saft utav. Så det var jättebra, inte suttit framför datorn hela dagen som det annars blir.
Efter lunchen gick vi båda ut och plockade, sammanlagt fick vi ihop 30L och vi är inte klara ännu, finns hur mycket som helst. Har kokat 3 kok med saftmaja och fått ihop 11L saft bara idag. I fjol fick vi allt som allt 16L och det var inte fy skam det heller. Vi lär få mer i år än förra. Så imorgon blir det fortsättning på vinbär och saft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar