söndag 19 juli 2009

Båtdagen....

Som sagt vi skulle till klubbviken med båten i det härliga vädret. Vi for till södra hamn för att tanka. Givetvis så var det inte bara vi som skulle tanka så vi stod rätt länge på tomgång, tror ni inte att båten började tjuta, motorn blev för varm. Det är nåt som går att bytas. Fråga mig inte vad, för jag kommer inte ihåg... Efter vi hade tankat så väntade vi läääänge till den blev kall nog och att vi vågade köra vidare. Men klockan gick så det blev ingen Klubbviken för oss utan det blev att fara hemåt istället. Vilken besvikelse. Jag som hade sett framemot att få bada och sola. Men nu vet vi om detta och kommer inte göra samma tabbe igen. När vi sitter i båten så ser vi hur en andfamilj kom simmandes jättesmå och söta ungar. Tror ni inte mamman hoppade upp i båten, eller bakom båten.... hur ska jag förklara nu, hoppas ni fattar vad jag menar.
När vi kom hem så duschade vi och for till Östens Pärla och åt mat, jättegod mat. Jag åt upp allt, vilket jag inte brukar göra. Sen till Elias grav och vattna.
Jag ville fara till Manges föräldrar stuga och hälsa på så vi for hem och hämta Kungen och resten av pajen som gjordes igår.
Andfamiljen...
Kungen var redo, han är så söt i sin flytväst.
Här väntas det, fyyyy vad tråkigt det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar