torsdag 16 juli 2009

Rabarber smulpaj.

Rebecca och Olivia kom hit efter lunch, dom brukar vilja göra det när dom är hos Olivia. Fast det är klart dom hade ju varit hos Olivia hela eftermiddagen och kvällen igår och på förmiddagen idag, så för mig gjorde det inget.
Jag har tvättat och sett CSI Miami som jag har låntat av Emelie. Det har varit filmväder ute så det var skönt att få koppla av mellan maskinerna.
Nu håller jag på att göra en rabarber smulpaj, hoppas den här blir god. Min första som jag gjorde vart inge god alls. I smeten satte jag även lite kokos, jag tycker den ger en sån god smak. Så jag hoppas att smulpajen blir extra god nu. Vi har så himla stora och grova rabarber, det är säkert bra att göra saft och sånt, men till pajer så måste man skära i så tunna skivor/bitar och det är så jobbigt.
Nu vill Mange att jag ska klippa hans hår, och det lät himla jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar