söndag 12 juli 2009

Ingen båttur idag.

Sofia for hem idag kring kl 17, hon ville inte hem utan ville vara med Rebecca. Ingen båttur blev det idag.
Till middag gjorde jag ris och kyckling. Jag hade köpt bröstfileér som jag stekte, sen kryddade jag med Santa Maria krydda (Kerala Curry) och hällde en burk Cocos Milk och lät det puttra en stund. Jag tyckte det var lite osaltat så jag saltade lite grann. Jag hällde inte i hela påsen utan kanske halva. Ville inte att det skulle bli för starkt. Sen är ju mina barn så kräsna. Detta kommer vi göra fler gånger.
Efter maten sms Sara om jag ville promenera och det är sällan jag säger nej till det. Det var längesen vi promenerade sist, det var skönt.
Sen hem för att hoppa på cykeln för att cykla ner till båten och kolla så den var ok, vilket den var oxå. Ungarna har tjatat och gnällt hela dagen nästan om att få åka båt, men vädret har inte varit det bästa. Så vi hoppas att vädergudarna är med oss imorgon. Då blir det att fara ut en stund efter Mange har slutat jobbet.
Nu snart tänkte jag se filmen som är på 4-an som börjar kl 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar