onsdag 15 juli 2009

Besök på stranden.

Johanna och barnen kom vid kl 10 tror jag det var. Var inte alls klar för att gå ner till stranden. Så det vart lite stressigt. Barnen var ivriga att få bada. Väl nere så såg vi tunga moln, men tänkte att dom försvinner. Men icket det. När vi hörde hur det började mullra så packade vi ihop våra grejor. Men vi hann bada, sola och fika ett tag ialla fall.
Väl hemma så vräkte regnet ner. Barnen tog på sig badkläderna på nytt och gick ut på altan. Herre gud, vad dom tyckte det var roligt. Det var det bästa badet sa dom. Under tiden dom "badade" så gjorde jag en sen lunch och en tidig middag. Köttfärssås och spagetti fick det bli. Barnen började sen spela spel (monopol). David var en riktig hejjare på att äta, jag tror att han åt 4 portioner, vilken unge säger jag bara. Jag blir så glad när det är nån som äter mycket mat, speciellt barn. Dom for hem vid 18 tiden. Innan dom for hem så fikade vi ute på altan och då sken solen igen, det var så skönt.
Fick ett sms från Sara att hon ville promenera, så jag och Rebecca for till Mjölkudden. Det var lite mörka moln, men vi gick en liten promenad ialla fall. Det började inte regna. Olivia, Isak och Rebecca gick ner till älven och badade. Sen fikade vi igen, barnen fick glass.
Då kom frågan från Rebecca och Olivia "Får jag/hon sova över här". Och det gick bra för Sara och Leif så jag gick med på det. Fast det blir Leif som får ta hand om alla barn. Sara jobbar. Och lilla Ida som har fyllt 2 år, jag tror att det blev min lilla tjej för en stund. Jag skulle bära henne och borsta hennes tänder innan hon skulle sova. Men det var bara roligt, hon är så söt. En liten vilding är hon :-))
När jag kom hem hade Mange gått och lagt sig. Ja inte sågs vi nånting idag och igår vart det inte så länge då heller. Ja ja sånt är väl liver ibland. Han jobbar och jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar