tisdag 28 juli 2009

POOL, jag vill HA en pool

Ligger på altan och solar eller försöker bättra på solbrännan. Jag vill ha en pool, men Mange säger nej, den förstör gräsmattan. Jo det är klart att den gör det, men man kan ha den på samma ställe varje sommar, då gör det inte så mycket tycker jag. Sen tycker han att vi har så nära till stranden. jo visst men det är inte alltid man orkar gå ner dit bara för att doppa sig. Blir bara galen på all sand som följer med hem. Och jag vet att vi är 3 mot 1.
Kan förstå han oxå, han gillar ju inte att bada, men vi andra 3 gör ju det.... eller Linus är väl inte så förtjust i det, men han har bättrat på sig när det gäller det.
Ska jag be släkten köpa en pool till barnen när dom fyller år nästa år?
Fast jag vill inte vänta tills nästa år, vill ha en nu!
Då kan han inte säga nå eller är man taskig då. Han var ju helt emot studsmattan, men när den väl kom på gården så var det klart, kan väl kanske bli lika med poolen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar