torsdag 23 juli 2009

Fönstershopping.

Jag putsade lite fönster idag, dom på altanen ialla fall, dom andra får jag ta nån annan dag. Mia skickade på MSN om jag vill fönstershoppa på stan och ta en fika och glo på folk, och det ville jag. Men jag är hemskt dålig på att fönstershoppa, jag köpte 3 t-shirt till Mange, 2 klänningar och skolväska till Rebecca och ett par skor till mig. Jag stod och kollade på ett par byxor till Linus, då tyckte Mia att jag hade handlat klart för idag, så det blev inga byxor till honom. Plånboken skrek NEEEEEJ vad gör du, här finns inga pengar! Men är man shoppingsugen så är man.
Mange frågade om jag hade vunnit på lotto när jag kom hem. Ja sa jag, jag trodde väl att jag hade gjort det. Men kul var det ialla fall och det är huvudsaken.
Efter middagen tog jag och Mange en cykeltur till Karlsvik och tillbaka. F-N vad jobbig backen är till Karlsvik, men jag kämpade på. Mange bara skakade på huvudet och vinkade att jag skulle komma snabbare. Och jag skrattade och då vart det ännu jobbigare att cykla uppför. Jag var helt slut när jag hade cyklat upp för hela backen. När vi kom hem gick vi till jordgubbslandet, massor med jordgubbar åt vi, varje dag/kväll kommer det massor. Synd bara att Linus och Rebecca ska missar alla dessa härliga jordgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar