fredag 5 juni 2009

Barnfri helg

Har precis kört Rebecca till skolan, eftersom hon ska till sin pappa så kör jag henne.
Igår vart det lite stressigt med att packa alla grejor som Linus skulle ha med sig. Han var inte så pigg på att hjälpa till, han ville göra allt annat. Mange sa att han är ju så van att du fixar allt. Så det vart tjat från min sida att han skulle hjälpa till. Rebecca hade scouter så jag tog med henne oxå när vi ändå skulle till samma ställe. Annars brukar hon åka med en av scoutledarna.
Efter det så for jag och hälsade på Mia som bor brevid Udden, inte lätt att få en parkeringsplats, var väl inte den bästa kvällen att fara dit eftersom det var vårruset. Där fick jag glass (i stora lass) och Almoundy tårta, jättegott men inte bra för bilringarna. Vi surrade och hade det trevligt. När Rebecca kom hem och fick höra vart jag var vart hon inte glad, hon ville nämligen oxå hälsa på Mia. Mia är nämligen Rebeccas och Linus gamla 6-års fröken som jag har fortsatt kontakt med, vilket är så kul. Och hon hade inte somnat när jag kom hem, men somnade nog strax efter det. Mamma måste ju vara hemma om hon ska kunna somna.
Igår köpte jag After Eight, ska baka en ny sockerkaka tänkte jag. Fick smaka den hos Sara (som vanligt) och den var så god, så jag ska bjuda Magnus på en ny sockerkaka ikväll. Recept och bild kommer senare. Nu ska jag lägga mig och se film som jag kan somna till, är så trött, det riktigt svider i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar