torsdag 4 juni 2009

Jag blir galen...

Linus är så oansvarig för sina grejor. Jag frågade han i morse vart hans cykelnyckel är, och han vet inte. Undra när han har tappad den?? Vi har försökt med allt så han inte kan tappa sina nycklar, men inget fungerar, så nu vet jag inte hur vi ska göra. Han har haft band som man har runt halsen, kedja som sitter fast i byxan, men inget har fungerat, han har ändå lyckats tappa bort nycklarna, helt otroligt, jag blir så arg på honom. Letade efter reservnyckeln men den hittade jag inte heller, så säkert har han tappat bort den oxå. Han fick en helt ny cykel nu i våras, så jag vill inte att nån ska ta den, den står helt olåst på skolan hela dagarna. Vem som helst kan ta den, det är bara fritt fram. Men blir den tagen så är han utan cykel, då får han åka buss till och från skolan så är det bara, jag kommer att VÄGRA köra och hämta honom. Måste ta ett allvarlig prat med honom om att ansvara för sina saker så dom inte försvinner, igen, jag vet inte hur många gånger jag har pratat med honom om detta, det verkar gå in i ena örat och ut i andra. Han börjar blir såpass stor nu att han SKA förstå att det är allvarligt. Så få se när cykeln blir stulen...
Idag fyller pappa/morfar/svärfar år, jag får inte glömma att ringa och gratulera honom. Att fara och fira honom är lite långt att åka, till Pajala.

1 kommentar:

  1. Min sambo är lika hoppslös med sina saker och framförallt med nycklar och lösenord och sånt. Han har skaffat sig ett kodlås till cykeln så nu behöver han ingen nyckel och det är ju bra. Det kan ni ju testa om ni har lust.

    MVH/Stina (Mias dotter och Tuvas mamma)

    SvaraRadera