lördag 27 juni 2009

Nät till jordgubbarna.

På dagen for jag och Magnus till Elias grav och sådde gräs. Ingen gravsten har kommit ialla fall. Ska ringa begravningsbyrån på måndag och fråga hur länge det ska behöva ta innan den blir klar. Efter det for vi till Biltema och köpte en cykel till Mange, så nu har vi alla cyklar från just Biltema. Sen kom åskan och en regnskur. Låg inne på soffan och läste skvaller.
Vi tog en cykeltur till Coop, vi hittade inte nätet som vi ska lägga över våra jordgubbar, så då for vi och köpte ett nytt nät.
När vi kom hem hade vi slut tändvätska till grillen, så Mange hoppade på cykeln och cyklade till Statoil, det man inte har i huvudet får man ha i benen, som man brukar säga.
Mia frågade igår om jag ville gå på Färjan, jag har varit kluven, vill både och. Men idag beslutade jag att inte fara, är inte på humör för att festa. Får gå nån annan gång.
Efter maten ska vi lägga ut nätet över jordgubbarna. Vi har många blommor, jag hoppas att det blir mycke jordgubbar i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar